Communicatietrainingen

Wat zeg je tegen iemand om iets gedaan te krijgen? En op welke toon? Wat is je lichaamshouding of gezichtsuitdrukking daarbij? Welk effect heeft dat op mensen in je directe omgeving? Hoe komt het dat ik ontevreden klanten heb of klachten over medewerkers in het team?

We communiceren de hele dag. Je kunt niet niet-communiceren. Want ook als je een vraag niet beantwoord of gedrag van iemand negeert, wil je daar nog steeds iets mee zeggen. Gundelach Organisatieadvies verzorgt trainingen op het gebied van communicatievaardigheden om de communicatie in teams te verbeteren en versterken.

Voorbeelden van communicatievaardigheden die in de trainingen aan bod komen:

  • luisteren
  • samenvatten
  • vragen stellen (of doorvragen)
  • afspreken
  • aanspreken
  • ontvangen van feedback
  • samenwerken
  • omgaan met moeilijk gedrag
  • warm en effectief communiceren met familieleden
  • spiegelen
  • confronteren
  • toetsen (klopt het wat ik heb gehoord en/of gezegd?)
  • evalueren
  • onderhandelen

Alle communicatietrainingen worden gemaakt op de leerbehoeften van de medewerkers of het team. Er wordt gewerkt  in kleine groepen (maximaal 12 deelnemers) of in eigen teams. Hierdoor is er veel ruimte voor persoonlijke aandacht en groei.

Algemene informatie:

Doelgroep: medewerkers werkzaam in een team

Duur: afhankelijk van de doelgroep en de beginsituatie van de medewerkers

Kosten: op aanvraag

Plaats en datum: in overleg